• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

erfarenheter av BigBank, kan jag lita på dem?

Majsan

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
10 Januari 2012
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Jag har ansökt om lån hos Bigbank, blev uppringd av en kvinna som frågade om lån mm och vilka jag skulle lösa med mitt lån, jag var ärlig och tog med ett antal sms-lån som jag ville lösa bort.
Kvinnan ringde mig igen och sa att jag var tvungen att betala bort ett av sms-lånen först för de var annars ett för stort belopp. Jag tog mina sista pengar och betalade bort ett av sms-lånen (3500), helt efter hennes förslag.
Trodde då att det var helt ok och att jag skulle bli få lånet men kvinnan ringde igen och sa att jag var tvungen att betala flera sms-lån för att få ner summan ytterligare innan de kunde ge mig lånet. Vi bestämde att jag skulle betala dessa när lönen kommer.

Kan jag lita på att jag får lånet när jag betalt av mina sms-lån eller kommer de att ändra sig.

Är det någon som haft med BigBank att göra som haft samma strul.

Problemet för mig är att om jag betalar av flera sms-lån när lönen kommer och om jag inte får lånet från BB så måste jag ta nya sms-lån och det är ju det jag vill komma ifrån. Jag har försökt att ringa kvinnan för att höra men får inte tag på henne idag. Om jag inte får lånet så låter jag hellre sms-lånen gå till inkasso för avbetalning där.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Vilket belopp talar vi om?
Vad sökte du?
 

Majsan

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
10 Januari 2012
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Jag har sökt 50000, vill lösa sms-lån för 35000 och andra lån för 15000
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Då är mitt tips att betala av alla smslån du har - jag tror du blir beviljad då.
 

Gunbarb

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
17 Februari 2012
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Seriöst....hmmmm!

Mig ringde dom och erbjöd lån på 100000 istället för 50000 som jag sökt. Och det skulle fixa sig bara jag betalade in det som låg som betalningsföreläggande. Och det var ingen då som nämnde att man inte fick ha smslån eller något hos inkasso. Jag fick skicka in det som jag ville ha betalt. De ringde flera gånger och ville ha info om huslån mm. (Som vi har säkerhet på). Sedan fick jag bara ett telefonsamtal där man sade att lånekommiten inte beviljat lånet. Då hade jag som du betalat in massor extra den månaden bara för att de bad om detta. Tror till och med att de sade att dt var enda kravet för att få lånet. Lurad kände jag mig.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Många använder ju lånet till att lösa just sms lånen..., ska man inte berätta det då eller? Måste man alltså skicka in avier så de betalar åt dig?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Många använder ju lånet till att lösa just sms lånen..., ska man inte berätta det då eller? Måste man alltså skicka in avier så de betalar åt dig?

Just det... Jag sökte också där i september men blev ej beviljad när det kom till lånekommittén för beslut. Jag var ärlig och talade om hur många sms-lån jag ville lösa in
(skulle jag väl inte gjort). Men jag skulle ändå inte fått några pengar utan de skulle betalat mina lån.
 

Gunbarb

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
17 Februari 2012
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
De ville ha alla uppgifter på de lån som skulle betalas av. Eftersom smslån normalt sett inte syns på kreditupplysningar så behöver man kanske inte vara helt uppriktig där . De är ju inte ärliga i sina besked!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
De ville ha alla uppgifter på de lån som skulle betalas av. Eftersom smslån normalt sett inte syns på kreditupplysningar så behöver man kanske inte vara helt uppriktig där . De är ju inte ärliga i sina besked!
Det är sant!:) Men man sitter i klistret om de vill ha in avierna och betala åt mig....
 

thah

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
12 Oktober 2012
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Är det någon som vet vilket inkasso bigbank använder sig av?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp